17 yıllık dermokozmetik deneyimini ve mükemmel içerik bilgisini kendi potasında eriterek keratinli saç maskesi yaratan Elif Karakışla ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik…
- Elif Karakışla’yı artık tüm okurlarımızın çok iyi tanıdığına inanıyorum ama olur ya, yolu henüz sizinle kesişmemiş olanlar için; sizi, kısaca sizden dinleyerek başlayabilir miyiz?
Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümü mezunuyum. Okulumu çok severim; aldığım mükemmel eğitimin yanı sıra, öğretmenlerimin yarattığı vizyon ve öğrencilik yıllarımı Türkiye’deki zeki gençlerle birlikte geçirmenin bana çok katkı sağladığına inanıyorum. Kariyer hedeflerimin tamamının, 17-18 yaşımdaki hayallerimden geliştiğini görmek büyüleyici geliyor. İş hayatıma bankacılık ve finans sektöründe başladım ve takip eden yıllarda basılı yayın sektörünün tartışmasız en önemli kuruluşu olan Hürriyet Gazetesi’ne transfer oldum. Hürriyet’te genç yaşta art arda terfiler aldım ama tadı damağımda kalarak ayrıldım ve hayallerimin peşinden gittim. Hedeflediğim, kadınlar için çalışan ve kendimin de müşterisi olmak isteyeceğim bir iş kurmaktı. Kadınların hayatlarına bir bir incelikle dokunmak, güzelleştirmek ve hayatlarının mutluluk veren parçası haline gelmekti. Aynı zamanda Türk kadınına istihdam sağlamayı hedefliyordum.
Yaptığım seyahatlerde ziyaret etme fırsatı bulduğum SPA kliniklerden ilham alarak; kozmetik, cilt bakımı ve estetik sektörlerini mercek altına aldım. Detaylı incelemeler yaptıktan sonra cilt bakım sektörünün gelecek vaat ettiğine dair bir projeksiyon geliştirdim ve bunun sonucunda 17 yıl önce MELISSIMA markasını yarattım.
MELISSIMA, bugün dünya dermokozmetik devlerinin C level yöneticileri tarafından ziyaret edilen ve geliştirdiği benzersiz güzellik merkezi modeli rol model olarak takip edilen bir markadır. MELISSIMA, Türk kadınına istihdam yaratmakta, ekonomik özgürlük kazandırmakta ve kendi ayakları üzerinde durma özgürlüğü vermektedir. 81 ilin tamamına çevrimiçi görüşmelerle hizmet veren MELISSIMA, cilt ve saç bakım protokolleri geliştirerek bu protokollerde yer alan ürünleri danışanlarının kapısına güvenle ulaştırmakta ve 30.000 aktif müşterisiyle geniş bir aile oluşturmaktadır.
Aynı zamanda, pandemi sürecinde dahi büyüme konusunda hız kesmeyen ve Bağdat Caddesinin yüzük taşı olarak tabir edilen lokasyonlarında 3 şubeye ulaşan MELISSIMA, şubelerinde ağırladığı ve yüz yüze hizmet verdiği danışanlarıyla da çok keyifli bir işleyiş sürdürmektedir.
MELISSIMA bünyesinde sadece ÜCRETSİZ cilt analizi yapmakla ve ardından cilt bakım protokolü oluşturup satış kapamakla asla yetinilmez. Protokolü oluşturulan her danışan MELISSIMA ailesinin bir ferdi olarak kabul edilir ve haftalık bazda cildinde ve saçında nasıl bir gelişme kaydettiği cilt bakım uzmanlarımız tarafından takip edilir. Gerekli olduğu koşulda protokollere müdahale edilerek; danışanın en kısa sürede en etkin sonuç alması için mutlak surette çaba gösterilir.
17 yıllık cilt bakım deneyimi sayesinde Queen’s Therapy gibi geliştirdiği çok özel imza cilt bakımları büyük beğeni toplayan MELISSIMA’nın Şaşkınbakkal ve Suadiye şubelerinde, ekzosomon gibi büyük iddiası olan saç bakım hizmetleri de sunulmaktadır.
Şimdi ise MELISSIMA ailesi yepyeni bir marka Melisoft’u Türkiye ile buluşturma heyecanı içerisindedir. Mükemmel keratin içeriği ile benzersiz bir saç bakım maskesinin lansman sürecinde olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. MELISSIMA ile kavuştuğumuz imajı, sağladığımız güveni ve rakamsal başarı figürlerini Melisoft ile de yakalamayı hedefliyoruz.
- Yepyeni bir marka yaratarak, harika bir saç bakım ürününü yani Melisoft’u Türkiye ile buluşturuyorsunuz. Markanın hikâyesini yaratıcısından dinleyelim…
Melisoft’un çıkış hikâyesi de aslında üniversite yıllarıma dayanıyor. O dönem Boğaziçi Üniversitesinde, öğretmenlerimizin bize aşıladığı pek çok öğüt; benim kariyer yolculuğumda çok fazla gelişmeye vesile oldu.
Ben, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümünde öğrenciyken, öğretmenlerim bize her zaman şunu söylerdi: “Çocuklar öncelikle kurumsal kariyer edinin, büyük kurumlarda işleyişi görün, organizasyonun gücünü görün, delegasyonun kıymetini anlayın ve orada edindiğiniz tüm know how’u cebinize koyarak; günün sonunda muhakkak kendi markalarınızı kurun. Türkiye’nin size çok ihtiyacı var. Ekonomiye taş koyun. İstihdam yaratın. Eğer kendi hayallerinize uygun teşvik bulabiliyorsanız mutlaka devletimizi de bu hayale dahil edin. Markanız için yakalayabileceğiniz en büyük açılımları hedefleyin ve hedeflerinizi ulaşın. Bir Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu, bir markayı sıfırdan kurup; onu yıllandırdığı zaman tam anlamıyla eğitiminin hakkını vermiş olur.”
MELISSIMA’dan sonra gönlümde hep kendi markamla beraber bir ürün geliştirmek vardı. Burada da yine kendimden hareketle en fazla konforu ve ışıltıyı yaratırken günlük hayatımıza katkı sağlayacak bir ürünün hayalini kuruyordum. Bu sefer cilt değil; bu sefer saç üzerinden ilerlemek istedim.
MELISSIMA bünyesinde dünyanın en önemli saç bakım markalarının ürünleri ile başarılı saç bakım protokolleri uyguluyoruz ve bu markaların gücünü asla inkar edemeyiz. Ancak bu markaların ürünlerinden bazıları çok keyifli uç bakımlar yapıyor, yani saçın ucundaki hasarı tamir ediyor. Diğer bir ürün grubu ise saç dökülmesini durdurmayı hedefleyen yani kafa derisine mükemmel bir etki yapan son derece güçlü markaların harika ürünleri… İşte MELIsoft tam olarak bu iki ürün grubu arasındaki boşluğu dolduracak biçimde tasarlandı. Ayrıca, iddia ediyorum ki; bu maske 3-4 kullanımdan sonra hayatınızın ayrılmaz bir parçası haline gelecek.
Uzun süren AR-GE çalışmalarımızı, özellikle kafa derisi sürekli problemli, kolaylıkla tahriş olan, rahatsızlanan, kabuklanan kişilerle çalışarak yürüttük. Aynı zamanda ürünümüzü dermatolojik testlere de yolladık.
Ürünü ilk defa deneyen kişiler, kadın erkek fark etmeksizin banyodan çıktıktan sonra bana mutlaka mesaj attı: “Elif Hanım bu nasıl bir şey? İnanılmaz bir yumuşaklık, parlaklık… Kafamda hissettiğim olağanüstü bir rahatlama ile bu bakım benim için gerçekten büyük bir keyfe dönüştü.” diyorlardı…
Hatta tester yolladığım çok sevgili personelim ve dostlarım “Elif Hanım bu ürünün orjinal ebadı ne zaman gelecek. Böyle hiç olmadı…. Yani 2 bakımdan fazlasını ne zaman yapabileceğim?” diyerek serzenişte bulundular ve ben bunu, doğru ürünü geliştirmekte olduğumuzun bir ispatı olarak kabul ettim. Açıkçası doğru ürünü geliştirmekte olduğumun onayını bu serzenişlerden çıkarmak çok da hoşuma gitti…
- Melisoft saç bakım maskesinin saç bakım segmentinde bir boşluğu dolduracağından bahsettiniz. Biraz detay vermeniz mümkün mü?
Ancak ben az önce bahsettiğim 2 farklı amaca hizmet eden harika ürün grupları arasında bir açık, bir eksiklik yakaladım. MELIsoft’u yakaladığım bu boşluğu doldurmak üzere geliştirdim. Zira bahsettiğim için tüm markalar ve/veya markaların ürünleri ikiye ayrılmış durumdaydı ancak saç bakım sektörü Melisoft’un piyasaya sürülmesi ile birlikte hem kafa derisi hem de uç bakımını mükemmel şekilde yapan bir keratin maskeye kavuşmış oldu.
Melisoft, bitkisel protein kompleksi içeriyor. Melisoft’un içeriğine 3 tane çok güçlü bitkisel protein konsantresi koyduk ve de kafa derisini rahatlatan unsurlar ekledik. Aynı zamanda yoğun nem veren Hindistan Cevizi Yağı ve Shea Butter gibi bileşenlerimiz çok büyük rahatlama sağlamaktadır. Gerçekten kafa derisinin rahatladığını hissedebileceksiniz ancak bu ürün saçınızda asla ekstra yağlanma yapmayacak ve saçınız kesinlikle hızla kirlenmeyecek. Size bu konforu garanti eden bir ürün sunuyorum çünkü böyle bir ürünü piyasada bulmanın çok zor hatta neredeyse imkansız olduğunu biliyorum. Zira çok yoğun nem veren maskeler genellikle çok yağlanmaya sebep oluyordu ve kullanıcılar kendilerini konforlu hissetmiyordu. Biz Melisoft’u, yağlanma ve kirlenmeye sebebiyet vermemesi konusunu gerçekten çok ön plana koyarak geliştirdik.
- Melisoft ile MELISSIMA bünyesinde satışa sunulan ve saç bakım protokolü oluşturduğunuz dünyanın en önemli saç bakım markalarına rakip mi oluyorsunuz?
Elbette, henüz emekleme aşamasında olan ve Türk pazarına yeni “merhaba” diyen bir markadan bahsediyoruz. Global arenanın devleriyle rekabet edebiliriz; ancak pazar lideri olarak sınırlarımızı aşmak için zamana ve doğru stratejiye ihtiyacımız var.
MELISSIMA bünyesine kabul ettiğimiz her cilt bakım ürünü için nasıl ince eleyip sık dokuyorsak saç bakım ürünleri için de aynı hassasiyeti gösteriyoruz. Hepsi birbirinden önemli ve güçlü markalar. Elbette saçınızın endişesi doğrultusunda ihtiyaçlarını karşılayacak olduktan sonra bu markalar ile protokol oluşturmaktan mutluluk duymaya devam edeceğiz.
Aynı zamanda aynı cilt bakım protokollerinde olduğu gibi saç protokollerimizi de Anadolu’nun her yerine gönderebiliyoruz ve kişilerin evde uygulayabilmelerine olanak tanıyoruz.
- Melisoft artık Beymen Online’da… Kısa zamanda büyük işler başardınız, bu süreci bize, girişimci okuyucularımıza ilham olması için anlatır mısınız?
Büyük bir titizlikle hazırladığımız saç bakımında kafa derisine de bakım yaparak çığır açan maskemiz, 2024 yaz dönemi başında raflarımızda yerini aldı. Oldukça zorlu bir dönem olan yoğun güneşli ve plaj tatillerinin ağırlıklı olduğu yaz dönemini kullanıcılarımızdan gelen muazzam geri bildirimler ile çok mutlu tamamladık.
Saçları çok yumuşak ve parlak yapması yanı sıra, kişilerin kafa derisindeki egzama, pullanma, kaşıntı, kepeklenme gibi sorunlara da çok iyi geldiğini geri bildirimlerle teyit aldığımız MeliSoft; bir ailede anne baba ve çocuklar tarafından kullanılan bakım maskesi olarak, adını kozmetik sektörüne eşsiz bir ürün olarak adını yazdıracak gibi görünüyor.
Yine kullanıcılardan gelen talep üzerine 400ml olan ürünümüzü seyahatlere, spora, SPA keyfine yanlarında rahatlıkla götürebilmeleri için 200ml tasarımıyla iki alternatif ile sunuyoruz.
- Melisoft kimler için uygun?
MELISSIMA olarak 30.000 aktif müşteriyle beraber olmak Melisoft’u geliştirirken en büyük şansımız oldu diyebilirim. Tahmin edebileceğiniz gibi 30.000 kişilik bu grup etnik kökenleri ve dolayısıyla deri yapıları çok farklı bireylerden oluşuyor.
Beni bugünlere getirenin, müşterilerimi can kulağı ile dinleme alışkanlığım olduğu gerçeğini bildiğim için 30.000 kişilik MELISSIMA ailesinin geri bildirimlerini çok iyi toplamaya ve aileme kulak vermeye azami özen gösterdim. MELISSIMA bünyesinde yer alan tüm markalara ve ürünlere ilişkin her geri bildirimi dikkatle dinlerim çünkü bana çok iyi gelen bir ürün, bir başkasına iyi gelmeyebilir ve ben bunun sebeplerini çok iyi anlamaya çaba gösteririm.
MELIsoft özelinde konuşacak olursam; memnuniyetle ve gururla söyleyebilirim ki; çok geniş bir AR-GE grubunun deneyimlediği bu ürünle alakalı bir tane bile olumsuz geri bildirim veya tek bir şikayet dahi almadık.
Melisoft’tan aldığınız koku, bitkisel esanstır. Dışarıdan bir parfüm eklemesi yaptırmadık. Bitkilerin gücünden faydalanmak istedik. Ürünümüz elbette paraben ve aldığımız hiç bir üründe bulunmasını istemediğimiz SLS ya da tuzlar gibi olumsuz malzemeler içermiyor. Zaten işte bu yüzden yoğun egzamalı kişiler dahil olmak üzere istisnasız herkes bu ürünü rahatlıkla ve konforla kullanabiliyor.
- Sadece Melissima ve Beymen değil, MELIsoft’un satışını yürüten başka güzellik merkezleri ve klinikler de var değil mi?
Bizim için bir heyecan sebebi daha. Melisoft’umuz şimdiden 50 bayiiye ulaştı bile. 20’den fazla ilde güzellik merkezleri, salonlar, kuaförler, estetik klinikleri ve saç ekim merkezlerinde varız. Bir Türk girişimci kadının ürününe bu rağbet ve sektörümüzün gösterdiği bu güven bizi çok mutlu ediyor.
- Eklemek istedikleriniz…
MELISSIMA’nın en üst düzey yöneticileri ve Melisoft’un yaratıcıları yani Elif Karakışla ve Barbaros Karakışla olarak, biz birer hayvan dostuyuz. Dolayısıyla, Melisoft için tabii ki hayvanlar üzerinde deney yaptırmadık ve ürünümüzün vegan olması için ısrarcı olduk. Şişemizin doğa dostu olmasını tercih ettik. Hayallerimiz peşinde ilerlerken çocuklarımızın geleceğine de yük olmak ve Dünya’mıza telafisi olamayan atıklar bırakmak istemedik.
Kullanacak herkese şifalar diliyorum. İnşallah Melisoft’u uygulayıp çıktıkları o banyodan sonra çok keyifli güzellikler ve sihirlerle karşılaşırlar ve bizim bu güzel enerjilerle ürettiğimiz Melisoft onlara da çok iyi gelir….