Sigorta Sektöründe Müşteri Kazanımı Dijitaldir!

sigorta-sektorunde-musteri-kazanimi-dijitaldir!

COVID-19 ile gelen yoğun iş yükü, yetenek eksikliği ve sürekli değişen çalışma koşulları gibi etkenler, son iki yıl sigorta sektörünün de oldukça zorlu bir süreçten geçmesine neden oldu. Diğer taraftan, sigorta kapsamına girecek yeni kalemler telaffuz edildi. Dijital dönüşüm, rekabetin artması, hızla değişen müşteri beklentileri ve bütçe dahil olmak üzere, temel eğilimler sektörü yeniden şekillendirmeye zorladı. Daha fazla kişiselleştirme sunması, müşteri deneyimine odaklanması ve dolayısıyla olgunluk ve müşteri benimsemesi sağladığı için sigorta teknolojisi şirketlerinin (InsurTech) de yıldızı parladı.

“2021 Dünya InsurTech Raporu”na göre, teknoloji devleri ve InsurTech’ler, dijital yeteneklerini güçlendirmek için yatırımcılardan sermaye tahsisine daha fazla erişim sağlamaya başladı. Çalışma aynı zamanda, 2018-2020 arasında en büyük beş teknoloji şirketi ve sigorta hizmetleri sunan bir otomobil üreticisinin, 2020’de dünya çapındaki en büyük 30 sigorta şirketinin toplam piyasa değerinin neredeyse 2,5 katına çıktığını gösterdi. 2020’nin sonunda ise InsurTech’lerin toplam piyasa değeri 22 milyar doları aştı.

COVID-19 pandemisi, müşterilerin sigorta satın alma niyetini (%7’ye kadar) katalize etti ve poliçe sahipleri, giderek daha fazla Kolaylık, Tavsiye ve Erişim (CARE) sunan sigortacılara yöneldi. Rapora göre, bugün poliçe sahiplerinin yüzde 50’si daha fazla CARE hizmeti almak için yeni çağdaki sektör oyuncularının kapsamını dikkate alma eğiliminde. Bu eğilimin bir sonucu olarak da yeni oyuncular ve InsurTech’ler AI/tahmini modelleme, gelişmiş veri analitiği, API/açık sigorta ve IoT/bağlı cihazlar dahil olmak üzere, dijital teknolojiler aracılığıyla CARE tekliflerini daha da geliştirmek için yatırımcı sermayesi akışından yararlanıyor.

Sigortacıların yalnızca dörtte birinin veri işleme yeteneklerine güvenmesiyle yerleşik şirketler, net veri ve analitik zorlukları yaşamaya devam ediyor. Çalışmada, bu sınırlamaların üstesinden gelmek için geleneksel sigortacıların, CARE denkleminin bir parçası olarak yeteneklerini ve değer tekliflerini geliştirmek için yeni çağın dijital oyuncularını satın aldığı ve bunlarla ortaklık kurduğu yer alıyor.

Genel olarak sektör, ürün satışından CARE yaklaşımına geçiyor. Sigorta sektörü katılımcıları arasındaki sınırlar bulanıklaştıkça da sermayeye sürekli erişimin sağladığı iki senaryo öngörülüyor: İş modeli, ekosistem ortaklarının müşteri ilişkilerini kontrol ettiği bir B2B2C teklifine doğru gelişiyor ve sigortacılar, yapay zeka ve analitik tarafından etkinleştirilen tahmin ve önleme teklifleri aracılığıyla CAREing’e dönüşüyor.

Sigortacıların, çok çeşitli gelecek senaryolarının üstesinden gelmeye hazır olmaları gerekiyor. Bu noktada modüler teklifler, sistemler ve organizasyon yapıları sağlam ve duyarlı bir değer değişimi yaratmak için vazgeçilmez olacak. Önümüzdeki yıllarda, endüstri oyuncuları hiper-uzmanlaşmış bir değer zinciri içindeki güçleri ile tanımlanacak ve sigortacılar giderek daha fazla düzenleyici olacak.

Geleneksel sigortacılar, ekosistemlerini rekabetçi kalabilmek için genişlettikçe BigTech’ler, InsurTech’ler ve orijinal ekipman üreticileri (OEM’ler) gibi geleneksel olmayan oyuncular da dahil olmak üzere, güvenilir ortaklar aracılığıyla elde edilebilecek değeri giderek daha fazla göz önünde bulundurmak zorundalar. Rakamlar, katlanarak artan InsurTech büyümesinin burada kalacağını gösteriyor. Bu nedenle üstün CARE hizmeti sağlamak çok önemli. Sektörün gelecekteki başarısı, oyuncuların değer zincirindeki mevcut yeteneklerine, yatırım yapma isteğine ve müşteri ilişkisine sahip olma arzusuna bağlı olacak.

Dijital dönüşüm ve eski modernizasyon

Sigorta şirketlerinin büyük bir yüzdesi hala eski yazılımlar kullanıyor ve müşterilerin veri koruması yetersiz. Bu da yeni yaklaşımların benimsenmesi için önemli engeller oluşturuyor. Acenteler bu noktada, pazar ihtiyaçlarına ayak uydurmak için çalışma rutinlerinin dijital dönüşümünü hızlandırmaya çalışıyorlar: Süreçleri otomatikleştirmek için buluta geçmek, yapay zekayı yerleştirmek, tahminler yapmak için iş zekasını kullanmak, siber güvenlik çözümlerinin yardımıyla müşteri verilerini korumak, platformlarını akıllı telefonlar için optimize etmek ve hatta onları IoT aracılığıyla bütçe dostu hale getirmek. Bu yaklaşımlar, tüm endüstriyi yeniden şekillendirecek eşi görülmemiş bir teknoloji kullanımını gösteriyor. 

Müşteri odaklı yaklaşım ve yeni kurum kültürü

Yukarıdaki yaklaşımlar bütünü, elbette sonucunda müşteri beklentilerine ve bu beklentilere yanıt verecek politikalara hitap ediyor. Artık insanlar önleyici ve hizmet temelli politikalar talep ediyor. Burada sadece tamamen farklı bir iş stratejisi değil, aynı zamanda yeni teknolojilerin ve yönetim sistemlerinin benimsenmesinin yanı sıra, bürokrasi ve evrak işlerinin azaltılması da gerekiyor. Bu da sektörde, yüksek teknoloji ve yeni yeteneklere pandemi öncesi dönemlere kıyasla çok daha fazla taleple sonuçlanacak.

Kaç Defa Okundu: 19

Benzer İçerikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir