Dijital Araçların Etkin Kullanımı Temel Stratejimiz

dijital-araclarin-etkin-kullanimi-temel-stratejimiz

Kurulduğu günden itibaren müşteri deneyimini teknoloji ile daha da iyileştirmeyi hedeflediklerini söyleyen Vivense Kurucusu ve CEO’su Kemal Erol, “Omnichannel bir mobilya şirketi olarak en temel stratejimiz, dijital araçların etkin kullanımı.” dedi.

Dijital dönüşüm her sektörde olduğu gibi mobilya sektörünün de gündeminde. Vivense ise kurulduğu günden itibaren dijital bir şirket olarak yola devam ediyor. Özellikle de dijital araçların etkin kullanımının ana stratejileri olduğunu söyleyen Vivense Kurucusu ve CEO’su Kemal Erol, bu araçların kullanım şekillerini, 2022 planlarını ve daha fazlasını İşte Teknoloji’ye anlattı…

Vivense…

ev ve yaşam alanında ilham veren bir marka olmak amacıyla 2013’te kuruldu. Online ve offline hibrit model ile çalışmayı benimseyerek de kendi alanında birçok yeniliğe imza attık.

Yoğun olarak İnegöl’den temin edilen mobilyaları satışa çıkarıyor, arka planda pazaryeri ön tarafta ise müşteriye tek bir marka gibi çalışan bir iş modelini benimsiyoruz. 2015 yılında ilk showroomu 150 m² olarak ofisin yanında açtık. Aldığımız olumlu dönüşler sonucunda showroomlarımıza Ankara, İzmir ve Beylikdüzü de eklendi. Sonrasındaki 3 yılda da toplam 30 showroom daha açarak, showroom ve online hibrit iş modelini hayata geçirdik.

Kuruluşundan itibaren iç mimar vurgusunu yapan Vivense’nin ilk aşamasında, sitede haftalık iç mimar hikayeleri ve iç mimarların seçtiği ürünler yer alıyordu. Showroomlar açılınca da iç mimarlar istihdam etmeye başladık. Şu anda da showroomlarda ağırlıklı olarak iç mimarlarımız müşterilerimize destek veriyor.

2016 itibarıyla Vivense logolu giydirilmiş araçlarla teslimat ve kurulumlar yapmaya başladık. 2017’de ise ilk defa özel koleksiyon çıkardık. Lagom ve Yeni Lüks isimli bu özel koleksiyonlar Vivense’nin showroomlarında daha ön planda yer almaya başladı. Özel koleksiyon çalışmalarımız sonrasında da devam etti ve 2019’da bu koleksiyonlar ‘vivense collection’ çatısı altında toplandı.

Showroomlar açılmaya başladıktan sonra vermeye başladığımız iç mimarlık hizmetini 2019’da ‘touch interior design’ adında toparlayıp daha sistematik vermeye başladık. 2020 itibarıyla da ‘vivense.com satış noktaları’ açmaya başladık. Mevcut geleneksel mobilya mağazaları Vivense sistemine geçerek ‘vivense.com satış noktası’ olmaya başladılar.

Günümüzde 1000’e yaklaşan üretici ağını, 800 çalışanı, 90 showroom ve satış noktasını, 75 bin m² operasyon depolarımızı ve 23 noktada teslimat yapan ekipleri kendi geliştirdiğimiz teknoloji ile yönetiyoruz. Birçok farklı tarza hitap eden koleksiyonlar ile farklı ürün dikeylerinde kuvvetlenerek ilerliyoruz.

Vivense’nin kurulduğu yıllarda…

mobilya sektörü çoğunlukla geleneksel oyuncular tarafından domine diliyordu. Sektörün doğası gereği insanların dokunarak ve görerek almaya alıştığı ürünleri, bir e-ticaret platformunda sergilemek ve satış yapmak oldukça alışılmadık bir durumdu. Ancak tüm sektörlerde yaşanan dijitalleşmenin etkisi, insanların online alışverişe alışması ve e-ticaret alışverişlerinin günlük yaşamın bir parçası haline gelmesiyle birlikte, satın alma davranışları da evrilmeye başladı. Ayrıca, son 2 senedir içinde bulunduğumuz pandemi ortamı da tüm sektörlerde olduğu gibi mobilya sektörünün dijitalleşmesini ivmelendirerek yeni bir boyuta taşımış oldu.

Vivense’nin bir e-ticaret sitesi olarak kurulmuş olması elbette bir avantaj ancak rekabet de her yıl aynı ölçüde artıyor ve sektöre yeni oyuncular katılıyor. Bu rekabet ortamı her şirketin kendisini çok daha hızlı değişime adapte etmesini ve dijital gelişmeleri daha yakından takip edip hızlı aksiyon almasını gerektiriyor.

Vivense, altyapısında birçok teknolojiyi barındırıyor

Özellikle 3 yıl önce başlattığımız mikroservis mimarisine geçişle birlikte çağın gerektirdiği teknolojileri daha yoğun olarak kullanmaya başladık. Servisler arası haberleşme için iki farklı teknoloji kullanıyoruz. Sitede ürünlerin aranabilmesi için günümüzde yoğun olarak kullanılan arama motoru teknolojisinden yararlanıyoruz. Kullandığımız bir başka teknoloji de sistemdeki hataları anlık görüntüleyebilmek ve anında müdahale edebilmek için. Ayrıca sistemin performansını daha iyi analiz edebildiğimiz bir başka entegrasyonumuz da mevcut. 

Bütün servislerimiz, ihtiyaç durumuna göre farklı programlama dili ve veritabanı ile geliştiriliyor. Bunların dışında depolarımızda kullandığımız mobil operasyon uygulamamız da bulunuyor.

Günümüzde teknolojinin en önemli noktalarından biri de hız. Biz de sistemimizin daha hızlı sonuçlar dönebilmesi için bazı ön bellek mekanizmalarından yararlanıyoruz. Bütün sistemimiz bulut altyapısında çalışıyor. 

Omnichannel bir mobilya şirketi olarak…

dijital araçların etkin kullanımı en temel stratejimiz çünkü müşterilerimiz bize web sitemiz ve mobil uygulamamız üzerinden ulaşıyor. Online kanallarımızın müşteri deneyimini mükemmelleştirmek, teknolojik gelişmeleri hızlı şekilde yansıtmak için sürekli çalışıyoruz.

Tüketicilerin ürünleri tamamen online kanaldan tanıması ve alışveriş kararı verebilmesi bizim için çok önemli. Mobilya sektörüne özgü kumaş değiştirme, zamanında teslimat ve esneklik gibi hizmetleri tamamen kendi geliştirdiğimiz IT sistemi ile sunuyoruz. Bu yaklaşımla Türkiye’nin yanı sıra, İngiltere ve Almanya’da da müşterilerimize ulaşıyoruz. Mobilya sektörüne özelleşmiş web sitemiz ve kendi geliştirdiğimiz IT sistemlerimiz ile standart bir e-ticaret sitesinden çok farklı bir deneyim sunuyoruz.

En büyük amacımız…

kurulduğumuz günden itibaren müşterilerimizin deneyimlerini teknoloji ile daha iyi bir hale getirmek. Dolayısıyla her yıl, bir plan doğrultusunda teknolojimize yatırım yapıyoruz. 2022 yılında da diğer yıllarda olduğu gibi teknolojik yatırımlarımız sürecek. 

2022 yılındaki temel planımız hem yerli hem de global pazarda müşterilerimize daha hızlı hizmet veren ve uçtan uca otomatize olarak çalışan bir teknolojik deneyim sunmak. Bu odak çerçevesinde Vivense’nin müşterilerine, müşterilerimizin de Vivense’ye daha kolay ulaşabildiği bir altyapı sağlayabilmeyi hedefliyoruz. Bu planımızı gerçekleştirmek için de her yıl olduğu gibi 2022 yılında da inovatif çalışmalarımız devam edecek.

Kaç Defa Okundu: 27

Benzer İçerikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir