Facebook, Içerik üreticileri Için Kesenin Ağzını Açtı!

facebook,-icerik-ureticileri-icin-kesenin-agzini-acti!

Sosyal medya platformu Facebook, Clubhouse rakibi Canlı Ses Odaları özelliğini kullanıma kısmen sundu. Haziran ayında ABD’de kullanıcılara açılan bu servis için şirket, kesenin ağzını açıyor. Son haberler, teknoloji şirketi Meta‘ya bağlı olan Facebook’un bu özelliğin kullanımını artırmak için ciddi paralar dağıttığını ortaya koydu.

Bununla birlikte, platformun ses odalarında sanatçı Miley Cyrus ve komedyen Sherry Cola gibi oldukça tanıdık yüzler de var. Ancak bu ünlülere bir ödeme yapılıp yapılmadığı konusunda halen bilgi yok.

Sosyal medya platformu Instagram, akış gönderilerine müzik ekleme özelliğini Türkiye’de test etmeye başladı.

Facebook, Canlı Ses Odaları için 50 bin dolar ödüyor

Meta’nın CEO’su Mark Zuckerberg, Temmuz ayında dikkat çeken bir açıklama yaptı. Zuckerberg, 2022’nin sonuna kadar içerik oluşturuculara 1 milyar dolar ödeyeceğine söz verdi. Görünüşe göre de şirket, bu sözü yerine getirmeye çalışıyor. Zira The Information, bu paranın bir kısmının nasıl harcandığını açıkladı.

Facebook, Canlı Ses Odaları için ciddi harcama yapıyor. Haber kaynağı, bu konu hakkında platformun anlaşmaya vardığı içerik üreticileri ile görüştüğünü açıkladı. Ardından, “Facebook, müzisyenlere ve diğer içerik oluşturuculara beş aylık canlı ses içeriği için oturum başına 10 bin ila 50 bin ABD doları arasında bir ücret ödemeyi teklif ediyor. Ayrıca konuklar için de yaklaşık 10 bin ABD doları ödeme yapmayı kabul ediyor.” denildi.

Sosyal medya platformu, içerik oluşturucuların en az 30 dakika uzunluğunda dört ila altı oturuma ev sahipliği yapmasını istiyor. Bu arada, söz konusu özellik Clubhouse’a rakip. Bunun yanı sıra Meta aslında bu taktiği sahip olduğu diğer platformlarda da yapıyor. Örneğin, Instagram, TikTok’a rakip Reels özelliğini artırmak için içerik oluşturuculara 35 bin dolara kadar ödeme yapıyor.

İçerik üreticilere ödeme yapan tek şirket Meta değil. Sadece Meta biraz daha yüksek ödemeyi gözden çıkardı. Ancak TikTok’un Creator Fund için finansal teşvik yaptığını biliyoruz. Ayrıca Snap’in Spotlight programına ve Twitter’ın Spaces’e bu tür yatırımlar yaptığını da gördük.

Benzer İçerikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir