Kırmızı ruj tarihten bugüne gücün, tutkunun ve baştan çıkarıcılığın evrensel dili oldu. Kleopatra’dan Marilyn Monroe’ya kadar bir çok ikon, kırmızı ruju yalnızca bir makyaj malzemesi değil, bir manifesto haline getirip, “Benimle uğraşmayın, çünkü oyunu çoktan kazandım” demenin yolu olarak kullandı.
Dramatik bir bordo ya da ateş kırmızısı… Hem doğası hem de kültürel anlamlarıyla büyüleyici kırmızı ruj, meydan okuma ve kendine güvenin sembolü olarak bu sezon da tüm trendlerin üstünde yer alıyor.
Kırmızı rujun hikayesi, tarihe meydan okuyan kadınların hikayesiyle iç içe. Eski Mısır’da Kleopatra’nın böceklerden elde ettiği kırmızı pigmentle dudaklarını boyamasından, 20. yüzyılda kadınların oy hakkı için mücadele ederken kırmızı ruj sürmesine kadar, bu renk bir devrim sembolü oldu.
Kırmızı, hem doğası hem de kültürel anlamlarıyla büyüleyicidir. Psikologlar, kırmızı rengin dikkat çekici olduğunu ve insan beyninde güç ve çekicilikle ilişkilendirildiğini söylüyor. Kırmızı ruj sürdüğünüzde, sadece güzellik anlayışınızı değil, özgüveninizi de sergiliyorsunuz. Bu yüzden iş görüşmesinden ilk buluşmaya, her ortamda “ben hazırım” demenin en etkili yolu olabilir.
Kırmızı rujun 3 altın gücü
- Kendine Güven Bombası
Gri bir günde, enerjiniz düşükken bile bir kat kırmızı ruj sürün. Sadece aynadaki görüntünüz değil, ruh haliniz de bir anda yükselecek. - Dikkatleri Üzerinize Çeker
İster bir davette ister sokakta yürürken, kırmızı ruj sizi bir adım öne çıkarır. Çünkü kırmızı ruj, kalabalığın içinde fark edilmenin en zarif yoludur. - Zamansız ve Evrenseldir
Moda trendleri gelip geçse de kırmızı rujun etkisi asla geçmez. Marilyn Monroe’dan Rihanna’ya kadar güçlü kadınların tercihi olması tesadüf değil.Senin Tonun Hangisi?
Kırmızı ruj seçerken, cilt alt tonunuza uygun bir renk bulmanız önemli. Sıcak alt tonlara sahip biriyseniz turuncu alt tonlu kırmızılar; soğuk alt tonlar için mavi bazlı kırmızılar mükemmel. Ama unutmayın, en iyi kırmızı ruj, size kendinizi güçlü hissettiren rujdur.
Kapak fotoğrafı: Getty
İlginizi çekebilecek bir diğer yazı >>>>> Kontrast seviyenize göre makyajınız nasıl olmalı?
Sebla Tanık Dijital Yayın Koordinatörü
Radyo Tv eğitimini tamamladıktan sonra, sosyoloji okurken bir yandan da kültür & sanat editörü olarak uzun yıllar çalıştı. 2024’te Marie Claire ekibine katıldı. Burada, modadan güzelliğe, kadın sorunlarından gündeme dair birçok farklı konuda görsel ve editoryal içerik üretti. 2024 Ağustos ayı itibarıyla Marie Claire’in dijital yayın koordinatörü olan Sebla, Marie Claire’in sosyal medya hesaplarından, internet sitesindeki içeriklerinden ve dijital yayın akışından sorumlu.