“Allık körlüğü” bir makyaj Kusuru Mu?

“allik korlugu” bir makyaj-kusuru-mu?

Sosyal medyada sık sık karşımıza çıkan yeni bir tabir var: “Allık körlüğü”. Son dönemlerdeki güzellik akımlarında allık uygulamalarına sık sık yer verilmesi ve yoğun bir kullanım alanının açılması, makyajda abartıya gidilmesine de neden oldu.

“Allık körlüğü” nedir?

TikTok’ta “Blush Blindness” olarak geçen bu yeni makyaj kavramı, allığınızı çok fazla sürdüğünüzü ve bunun farkında bile olmadığınızı belirtmek için kullanılıyor. Kullanıcılar, makyaj rutinlerini paylaşıp birbirine “Sizce allık körlüğü mü yaşıyorum?” diye soruyor. Bu noktada, yoğun allık kullanımının bir makyaj kusuru mu yoksa yeni nesil bir güzellik akımı mı olduğunu tartışıyoruz.

Doğal tonlarda makyaja yöneldiğimiz “clean girl” çağında allıkların üstünlük kurması, şaşırtıcı bir durum olarak karşımıza çıkıyor. Bu kontrast, hem sosyal medyayı hem kozmetik sektörünü de hem de moda dünyasını etkiliyor.

“Allık körlüğü” yaşayan ünlüler

@chappelroan

Hailey Bieber kozmetik markasını çıkardığı günden itibaren sık sık sosyal medyada ürünlerinin tanıtımını yapıyor ve neredeyse her içeriğiyle birlikte yeni bir trende de imza atıyor. Markasına ait yüksek pigmentli allıklar, Hailey’nin kişisel stilinin ayrılmaz parçalarından biri hâline geldi. Dolayısıyla yoğun allık kullanımının başlamasında bir öncü olan Hailey, TikTok paylaşımlarıyla da “allık körlüğü” konusunda başka bir perspektif yaratıyor.

Pop müzik camiasının yükselen isimleri olan Sabrina Carpenter ve Chappel Roan ise bu akımın diğer örnekleri. Chappel, sıra dışı makyaj görünümlerini hem sahne kostümleriyle harmanlamayı hem de günlük hayatına uyarlamayı tercih ediyor. Yoğun allık kullanımı ise onun ikonik makyaj stilinin en belirgin özelliği.

Sabrina Carpenter ise pembe allıklarla adeta bütünleşiyor. Belirgin bir şekilde elmacık kemiklerine, burnuna ve hafifçe çenesine uygulama yaparak “allık körlüğü” trendinin canlı bir temsili hâline geliyor.

Makyajda neye kusur diyebiliriz?

@haileybieber

Kardashian ve Jenner klanının kozmetik sektörünü yönettiği dönemler, yoğun kontürler ve mat rujlar makyaj görünümlerinin favorisiydi. Daha doğal stillere yöneldiğimiz bu yıllarda ise hafif içerikleri ve parlak rujları tercih ediyoruz ve o dönemin makyajını artık o kadar da beğenmiyoruz. Bu nedenle diğer her şey gibi makyaj dünyasında da değişimlere açık olmak gerekiyor. Trendleri bir makyaj kusuru olarak görmek yerine kendimizi içinde en iyi hissettiğimiz tarzı bulmak için, eğlencesine bile olsa bir şans verip deneyebiliriz.

İlginizi çekebilecek bir diğer yazı >>>>> Allık uygularken dikkat etmeniz gereken noktalar

Kapak: @sabrinacarpenter

Benzer İçerikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir