Disney anlamlı bir sosyal sorumluluk projesiyle hasta çocukları neşelendiriyor. Mural adlı bu proje kapsamında marka bünyesinde yer alan Disney, Pixar, Marvel ve Star Wars’un efsane hikâyeleri ve karakterlerinden ilhamla, hastanelere hediye edilmek üzere özel olarak tasarladığı duvar resimleriyle Disney, EMEA bölgesinde toplam 18 hastanede çocukların korku ve endişelerini azaltıp onlara duygusal dayanıklılık kazandırmayı hedefliyor. Türkiye’de ilki Ankara Şehir Hastanesi Çocuk Hastanesi’nde…
Ankara Şehir Hastanesi’ni renklendiriyor…
The Walt Disney Company; Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesinde anlamlı bir sosyal sorumluluk projesi hayata geçiriyor. Projeye özel hazırladığı Mural tasarımlarıyla Disney, 2022 yılı boyunca 15 ülkede 18 farklı hastanenin duvarlarını renklendirerek tedavisi süren çocukların duygusal dayanıklılıklarını arttırmayı hedefliyor. Türkiye’deki ilk Mural uygulamasını Ankara Şehir Hastanesi’ne hediye eden Disney, portföyünde yer alan efsane hikâyelerinden aldığı ilhamla ve onlara konu olan kahramanlarının görselleriyle süslediği “Şehir” temalı tasarımını Çocuk Hastanesi’ni ziyaret eden çocuklar ve aileleriyle buluşturdu.
Nisan 2019’da Amerika’daki Texas Çocuk Hastanesi’nde uygulanan pilot programın başarıyla hayata geçirilmesinin ardından Disney’in Kurumsal Sosyal Sorumluluk ekibi, markanın 2018 yılında çocuk hastaneleri yararına duyurduğu 100 milyon dolarlık küresel sosyal sorumluluk projesi kapsamında, tıbbi uzmanların rehberliğinde Disney, Pixar, Marvel ve Star Wars’un sevilen karakterlerinden ilhamla beş farklı Mural tasarımı hazırladı.
Mural projesi, hastanelerde tedavisi süren çocukların içinde bulundukları duruma dair korkularını ve endişelerini azaltma, onları rahatlatıp güven tesis edebilme, duygusal dayanıklılıklarını güçlendirme ve onlara en ihtiyaç duydukları zamanlarda “Değer Katan Anlar” yaratabilme hedefiyle Disney’in sürdürdüğü sosyal sorumluluk stratejisinin önemli örneklerinden biri olma özelliği de taşıyor.
Disney, sosyal fayda sağlama alanında çocukların ve gençlerin duygusal dayanıklılığını arttırmaya odaklı bu stratejisini, markanın bu alanda özel olarak gerçekleştirdiği ‘Değişim Teorisi Araştırması’ sonuçlarına dayanarak geliştirdi. Araştırma sonuçları, Disney’in sevilen hikâyelerinin ve kahramanlarının, çocuklara konfor ve güven hissi aşılamalarının yanı sıra endişe verici durumlar karşısında korkularını hafifleterek onları cesur olmaya teşvik edebildiğini gösterdi.
Hastanelerde yer verilmek üzere projeye özel olarak hazırlanmış; büyük, jumbo, kademeli ve mini olmak üzere 4 farklı ebatta ve Şehir, Orman, Deniz Altı, Göl ve Galaksi temalı 5 farklı Mural tasarımı bulunuyor. 1960’ların efsane konsept sanatçısı Mary Blair ve çağdaş sanat tasarımcısı Joey Chou’nun tarzları baz alınarak oluşturulan bu modern çalışmalarda öne çıkan canlı renkler, iki-tonlu gradyanlar, dairesel çizgiler; tasarımların daha samimi ve hayal gücünü besleyen nitelikte olmalarına olanak sunarken Disney’in hikâye anlatıcılığı alanındaki yeteneğinin de altını çiziyor.
Disney EMEA Bölgesi Sosyal Sorumluluk Direktörü Sara Hanson konuyla ilgili olarak: “Disney’in sevilen hikâyeleri ve kahramanlarının ilham verici gücüyle sosyal sorumluluk alanında fark yaratan projelere imza atmanın gururunu yaşıyoruz. Hayata geçirdiğimiz Mural projesiyle Disney’in hikâye anlatımındaki uzmanlığını kullanarak çocuk hastalıkları alanında hizmet veren sağlık personelinin, tedavi süreçlerindeki çocuklarda oluşabilecek korku ve endişeleri giderebilmelerine katkı sağlayabilecek çözümler üretip her iki taraf açısından da verimli bir hastane deneyimi oluşturabilmeyi hedefledik. Bu ve benzeri projeler, Disney’in kâr amacı gütmeyen kurumlar, hastaneler ve sağlık uzmanlarıyla iş birliğinde çocuklara neşe, konfor ve dayanıklılık kazandırma yolunda yapabileceklerine de güzel bir örnek teşkil etmektedir. Mural projemizin etkili bir şekilde hedefine ulaşması ve çocuklarımıza en ihtiyaç duydukları anlarda değer katabilme yolunda süreç boyunca bize destek veren tüm iş ortaklarımıza yürekten teşekkürlerimizi iletiyorum.” dedi.