Girişimciliğin Esas Marifeti Olmazları ‘olur’a çevirmek!

girisimciligin-esas-marifeti-olmazlari-‘olur’a-cevirmek!

Temiz.co Kurucusu Eser Yoğurtçu: “Girişimciyseniz etrafınızda her zaman birçok ‘olmaz’ ile başbaşasınız demektir. Yeteneğiniz de tüm bu olmazları “olur”a çevirmekte ortaya çıkıyor.”

Eser Bey sizi tanıyarak başlamak isteriz…

14 yaşında ilk yazılımımı geliştirmemle girişimcilik serüvenim başladı diyebilirim. Akademik olarak da İşletme yüksek lisansımı Bahçeşehir Üniversitesi’nde tamamladım. 

2002-2010 yılları arasında Türkiye’nin önde gelen dijital ajanslarında farklı pozisyonlarda görev aldım. Bu yıllarda global markaların, reklam ajanslarının ve özellikle yeni girişimlerin dijital çağa ayak uydurmak için geçirdikleri dönüşüme çok yakından tanık oldum. 2010 yılında Mynet’te günlük 1,5 milyon kullanıcısı olan Mynet e-mailin ürün yöneticiliğini yaptım. Hemen ardından, Peak Games’in kuruculardan sonraki ilk çalışanı olarak Strateji Başkan Yardımcılığı görevini üstlendim. Türkiye’den çıkan ve dünyanın ilk 5 mobil oyun şirketi arasına girerek bu başarı hikayesini yazan harika bir ekiple çalışma fırsatı buldum. Tüm bu deneyimlerin ve kendi girişimlerim üzerine hazırlık yaptığım birkaç yılın ardından, 2013’te Bahçeşehir Eğitim Kurumları ile Türkiye’nin ilk online birebir eğitim platformunu kurdum. 2014-2016 yılları arasında danışmanlık ve eğitim vermeye devam ederken, geliştirdiğim mobil veri transferi donanımıyla Stanford Üniversitesi “StartX” programına katılmaya hak kazandım. Bu donanımın dünya çapında patentlenmesinin ardından da 2016 yılının Mayıs ayında Temiz.co’yu kurdum.

İnsanların hayatına büyük bir kolaylık sunan Temiz.co’nun yolculuğunu okurlarımız için anlatır mısınız? Nasıl doğdu bu fikir?

Temiz.co’nun yolculuğu, kariyerimde benim için önemli bir mihenk taşı olan, Stanford Üniversitesi “StartX” programına katıldığım günlerde başladı. Program boyunca, birçok girişimciyle yakından tanışma, işleyişin ve süreçlerin içinde yer alma şansım oldu. Temiz.co’nun fikri de Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kuru temizleme girişimlerinin ne kadar kolay ve doğru işlediğini görmemle gelişti. 

Türkiye’ye döndüğümde sektörü araştırmaya başladım ve bu alanda bir eksik, daha önemlisi bir fırsat olduğunu gördüm. Yaklaşık 3 ay süren bir araştırma ve geliştirme sürecinin ardından Temiz.co ilk siparişini aldı.

Hizmet veyahut kurum olarak iş süreçlerinizde kullandığınız teknolojiler var mı?

Temiz.co, dijital tabanlı bir hizmet şirketi. Bu sebeple teknoloji, işimizin kalbinde yer alıyor. Müşterilerimiz siparişlerini kullanıcı dostu ve App Store Türkiye “2017’nin En İyileri” listesinde yer alan ödüllü uygulamamız veya web sitemiz üzerinden oluşturuyor. Siparişin oluşturulmasından hizmetin eve teslimine kadar olan tüm süreçlerde ise müşteriye kusursuz bir dijital deneyim sunuluyor. 

Temiz.co’nun en önemli başarılarından biri de kurulduğu günden bugüne, ileri teknolojinin neredeyse hiç kullanılmadığı bir sektörde, uçtan uca kullanıcı deneyimi tasarımıyla veri analizi ve kişiselleştirme gibi alanları bir araya getirerek ortaya son kullanıcının memnuniyetini hedef alan bir iş çıkarması oldu.

Günümüzde bulut bilişim teknolojilerinin kullanımı bizim büyüklüğümüzdeki dijital girişimler için kaçınılmaz. Bulut bilişimin sağladığı çeviklik, hız ve verimlilik bizim en büyük avantajımız haline dönüşüyor. Bunun yanı sıra, yapay zekanın da çok katmanlı bir alan olduğuna inanıyorum. Her şirketin fayda sağlayacağı birçok detayı var tabii ki, ancak derin yapay zekadan fayda sağlamak için doğru yeteneklerin yetişmesine odaklanmamız gerekiyor. Pazarlama alanındaki global rekabet, dijital platformları yapay zekayı zaten en başta ücretsiz olarak sunmaya mecbur bıraktı; yani bugün bir dijital reklamınız varsa farkında olun ya da olmayın yapay zeka zaten kullanıyorsunuz. 

Süreç içerisindeki başarı hikayelerinizi, dönüm noktalarınızı merak ediyoruz. Buradan yola çıkarak, bir girişimci gözüyle bu yolculuğu nasıl anlatırsınız? Girişimcilikte olmazsa olmazlar sizce neler?

Temiz.co’nun yolculuğunda, ilk günden bu yana, her müşterimizle çok yakın bir ilişki kurmaya özen gösterdik. Müşterilerimizi çok iyi dinledik ve anlamaya çalıştık. Temizlediğimiz her bir parçanın uzmanlarımızın elinden bir sanatçı titizliğiyle çıkmasını sağladık. Bu sayede de müşterilerimizin sevgisini ve güvenini kazandık. Temiz.co’dan aldıkları ilk hizmetin hemen ardından, bizi ağızdan ağıza duyurmaları, sosyal medya hesaplarında kendiliğinden paylaşmaları bizi çok gururlandırdı. Bu sayede, Temiz.co çok kısa zamanda çok fazla kişiye ve hizmet verdiğimiz bölgelerden çok daha uzaklara ulaştı. Hızla büyümemizin arkasındaki en önemli başarımız mutlu müşterilerimiz oldu.

Bunun yanı sıra, çeşitli global markalarla kurduğumuz iş birliklerinin işimiz için önemli dönüm noktaları olduğunu söyleyebilirim. Nike, sneaker temizliği konusunda dünyada sadece iki marka ile çalışıyor – birisi biziz. Nike’ın Avrupa Pazarlama Direktörü’nün İstanbul’da mağaza içinde yapmış olduğumuz bir aktivitede hizmetlerimizi görmesiyle başlayan süreç, bizim için gurur verici bir şekilde sonuçlandı. 

Temiz.co’nun yolculuğu bir girişimci olarak bana teknolojinin ötesinde çok geniş bir yelpazede deneyim ve uzmanlık kazandırdı. Temizlik formüllerimizi geliştirdiğimiz Ar-Ge faaliyetlerinden temizlik işlemlerine, saha ve lojistik operasyonlardan doğayı koruyan sürdürülebilir bir iş modeli yaratmaya kadar birçok farklı alanı eş zamanlı yöneterek ve yaşayarak her gün yeniden öğrendiğim bir okul oldu benim için. 

“Girişimcilikte olmazsa olmazlar” sorunuza gelecek olursak; girişimciyseniz zaten etrafınızda her zaman birçok “olmaz” ile başbaşasınız demektir. Sizin yeteneğiniz tam da burada, bu olmazları “olur”a çevirmekte ortaya çıkıyor.

Temiz.co’nun 2022 ve uzun vadedeki hedefleriyle bitirelim… Yakın zamanda hizmetlerinize yeni portföyler eklenecek mi ve hizmet bölgelerinizin kapsamı genişleyecek mi?

Temiz.co 2021 yılının özellikle ikinci yarısında büyüme yolunda önemli adımlar attı. Tüm hizmetlerimizi tek bir tesiste birleştirerek kapasitemizi üç katına çıkardık. Yine bu dönemde yönetimi, her biri kendi alanında tecrübeli ve başarılı, profesyonel bir ekip devraldı. Temiz.co’nun yeni Genel Müdürü Ece Sargın, Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burcu Haylaz ve Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dağhan Yazıcıoğlu ekibimize katıldı. 

Heyecan verici bu gelişmeler ışığında 2022’ye yeni hayaller ve büyük hedeflerle başladık. Bugün itibarıyla 200 bine yakın müşterimize İstanbul’da vale, Türkiye’nin tüm illerinde ise ücretsiz kargo hizmeti ile ulaşıyoruz. Büyük markalarla yapmış olduğumuz kurumsal iş birliklerimizin sayısı yeni markaların katılımıyla gün geçtikçe artıyor. Temiz.co’nun hızlı, güvenilir ve doğayı koruyan hizmetlerini daha çok kişiye ulaştırmayı, uzun vadede yurt içinde ve yurt dışında büyümeyi hedefliyoruz. 

Bununla birlikte, kurulduğumuz ilk günden itibaren Ar-Ge faaliyetleri neticesinde geliştirdiğimiz özgün temizlik formüllerimiz üzerine çalışmalarımız da kesintisiz devam ediyor. Temizlik formüllerimizin %100 doğada çözünebilen bileşenlerden oluşması üzerine yeni bir çalışmaya başlıyoruz. Operasyonlarımızın yanı sıra, tüm müşterilerimizi de ayakkabılarının ve kıyafetlerinin ömrünü uzatarak daha yavaş ve sürdürülebilir tüketime teşvik ediyoruz. Hep birlikte, daha temiz ve daha iyi bir gelecek inşa edebileceğime inanıyoruz.

Kaç Defa Okundu: 23

Benzer İçerikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir