Z kuşağı giyim, müzik, sanat ve sosyal medya içeriklerinden ilham almak için 90’lar ve 2000’lerden arşiv karıştırmaya devam ederken, trend teknolojiyi de ele geçirdi. Kasetler ve CD’lerden sonra, kapaklı telefonlar da geri dönüyor. Y2K’dan ilham alan bu format, sadece bir trend mi yoksa sosyal medya bağımlılığını kontrol altına almak için bir yaşam tarzı değişikliği mi?
Paris Hilton ve Britney Spears’ın kapaklı cep telefonlarını bir aksesuar olarak kullandığı erken 2000’leri özlemekle kalmayıp geri de dönüyoruz. Bir sonraki telefonunuz muhtemelen kapaklı bir telefon olacak.
Z kuşağı için kapaklı telefonları deneyimlemek, internet öncesi dönemin kültürüyle bağlantı kurmanın eğlenceli bir yolu. Akıllı telefondan önceki dünyayı hatırlamayan genç kuşak için kapaklı telefonlar yeni ve yüzeysel bir nostalji trendi gibi görünse de, kapaklı telefonlara dönüşün geçerli bir nedeni daha var; sosyal medya bağımlılığı.
Pew Research tarafından 2023’te yapılan bir anket, her 5 gençten 1’inin her gün “neredeyse sürekli” YouTube’da olduğunu bildirdi. Ankette gençlerin %48’inin her gün “neredeyse sürekli” TikTok’ta olduğu da bildirilirken, dijital minimalizme yönlenen genç alıcı kitlesinin çoğalmasıyla kapaklı telefonların yakında ana akım haline gelebileceği öngörülüyor.
Sebla Tanık Dijital Yayın Koordinatörü
Radyo Tv eğitimini tamamladıktan sonra, sosyoloji okurken bir yandan da kültür & sanat editörü olarak uzun yıllar çalıştı. 2024’te Marie Claire ekibine katıldı. Burada, modadan güzelliğe, kadın sorunlarından gündeme dair bir çok farklı konuda görsel ve editoryal içerik üretti. 2024 Ağustos ayı itibariyle Marie Claire’in dijital yayın koordinatörü olan Sebla, Marie Claire’in sosyal medya hesaplarından, internet sitesindeki içeriklerinden ve dijital yayın akışından sorumlu.