Konaklama Sektörü Değişen Beklentilerle Dönüşüyor

konaklama-sektoru-degisen-beklentilerle-donusuyor

Pandemi dönemi, konaklama sektöründe birçok kalıcı etki ve zorluklar bıraktı. Bu olağanüstü duruma yönelik, misafirleri yiyecek ve içecek satış noktalarına çekmeye çalışmak ve tatilcilere bir otelde kalmanın gerçekten güvenli olduğunu garanti etmek gibi bazı yenilikçi düzenlemeler, mevcut konaklama endüstrisi trendlerini hızlandırdı ve kalıcı değişimi tetikledi. Aynı zamanda pandemiden sonra gelişen yenilikler nedeniyle toplumda da bir değişim oldu. 2020 ve 2021 yıllarında konaklama, hijyen protokolleri ve temassız teknolojilerin popülaritesi ile birlikte tüm konaklama işletmelerinin günlük faaliyetlerine entegre edildi. Bu yenilikler keskin bir şekilde yükselirken, bazı yeni trendleri de beraberinde getirdi. 

Konaklama sektörünün yeni trendleri

  1. Bleisure gezginleri ve otel çalışma alanları

Günümüzde birçok çalışan için olağan hale gelen uzaktan çalışmanın geçici bir trendten daha fazlası olacağı tahmin ediliyor. Küresel sağlık krizinin hızlandırdığı bu değişim, benzeri görülmemiş sayıda yüksek profilli şirketlerde etkisini gösterdi. Öyle ki büyük teknoloji şirketlerinin başı çektiği birçok kuruluş, uzaktan çalışmaya hibrit veya esnek bir yaklaşım benimseyeceklerini duyurdu. Yalnızca 2021’de, dünya genelinde sürekli olarak uzaktan çalışanların yüzdesinin iki katına çıkması bekleniyordu.

Bu durum, iş ortamını değiştirmek isteyenler kadar, iş ve eğlencenin bir arada olduğu seyahatler yani bleisure’ler için konaklama mekanlarının geçici ofisler olarak kullanıldığı anlamına geliyor. Bu yönelim de oteller ve yiyecek-içecek sektörü için trendlere ayak uydurmak ve gelişmekte olan bu segmentin ihtiyaç ve isteklerini karşılayacak şekilde uyarlamak adına harika bir fırsat oluşturuyor. 

  1. Bütünsel konukseverlik, sağlık ve memnuniyet

Sağlıklı yaşam sektörü, hızla büyüyen trilyon dolarlık bir pazara dönüşüyor ve konaklama mekanları, özellikle mevcut spa tesislerine sahip olanlar, bu pazar için iyi bir konumda bulunuyor. Spa hizmetlerine ek olarak canlılık, iyileşme, stres yönetimi, duygusal denge, farkındalık ve daha iyi uyku geliştirmek için kişisel veya grup seansları yürüten uzmanlar tarafından sunulan sağlık teşhis teknolojisi ve ısmarlama tedavi planlarına yönelik hızla artan bir talep de bulunuyor.

  1. Dijitalleştirilmiş misafir deneyimleri

Uygulamalar, otellerin müşterilerine sağladıkları hizmetleri yönetme biçimleri açısından giderek daha önemli hale geliyor ve artık misafir döngüsünün ve deneyiminin birçok yönünü kontrol edebiliyor. Dijital ve temassız hizmetlere yönelik eğilim, 2020 yılından beri yeni bir ivme kazandı. Geleneksel olarak, mobil check-in ve temassız ödemeler gibi teknoloji destekli seçeneklerin daha yaygın kullanımı sayesinde müşteriye yönelik hizmetlere de yenilikler getiriliyor.

Yüz ve parmak izi tanıma özelliğini kullanarak akıllı telefonlarının ve dizüstü bilgisayarlarının kilidini açmaya alışan tüketiciler, yakın zamanda otel odalarına erişimde de aynı kolaylığı bekleyecek. Ne yazık ki onları ağırlamak isteyen kuruluşlar için bu yükseltmelerin kurulumu ve bakımı maliyetli olabilir. Ancak, rekabet etmek ve ayakta kalabilmek için bu alana yatırım yapılması da gerekiyor.

  1. Kişiselleştirme

Kişiselleştirilmiş e-posta pazarlamasını kitleler için erişilebilir hale getiren araçlar, yüksek oranda hedef kitleye özel iletişimler sağlarken kuruluşlar misafirlerini kişisel olarak karşılamak için de ekstra yol kat ediyor. Veriler, e-posta karşılamalarına müşterinin adını eklemenin çok ötesinde, geçmiş satın alma alışkanlıklarına ilişkin içgörü sağlıyor. Ayrıca otellerin tekliflerini ve promosyonlarını uyarlamasına yardımcı oluyor ve otomatik olarak önceki konaklamalara benzer hizmetler sunuyor.

Otel operasyonları daha genel olarak gelirleri, müşteri ilişkilerini, mülkleri, kanalları ve itibarı izlemek ve optimize etmek için yönetim sistemlerinin kullanımıyla giderek daha fazla şekilleniyor. Aynı zamanda entegre mesajlaşma, tahmine dayalı analitik, müşteri profili oluşturma ve farklı sistemleri birbirine bağlamaya çalışan ara katman yazılımının önemi de giderek artıyor. 

  1. Ekonomiyi ve kapsayıcılığı deneyimleyin 

Müşteriler hem aşırı kişiselleştirme hem de benzersiz deneyimler talep ediyor. Bu pekala seyahat acentelerine olan ihtiyacı azaltıp bağımsız yolcuların yükselişine yol açabilir. 

Gezginler seyahatlerinde gitgide akıllıca, amaçlı harcamayı ve dünya üzerinde olumlu bir etki yaratmayı tercih ediyor. Topluluklara anlamlı şekillerde geri dönen benzersiz deneyimler, niş mülkler, maceralı tatiller ve dinlenme inzivaları gibi seçeneklere olan talep de artıyor.

  1. Varlık yönetimi stratejisi

Varlık yaklaşımı sektörde oldukça yaygınlaştı. Operasyonların yönetimi ile gayrimenkul varlıkları arasındaki ayrım, artık konaklama şirketlerinin ana işlerine odaklanmalarına ve böylece verimliliği artırmalarına olanak tanıyor.

Bununla birlikte, varlık yöneticileri gibi yeni iş türlerinin ortaya çıkışı ek karmaşıklık ve potansiyel temsilcilik sorunlarını da beraberinde getiriyor. Ayrıca, konaklama endüstrisinin artan karmaşıklığını takiben yeni iş profilleri de ortaya çıkıyor. Buna paralel olarak, nicel yeterliliklere (tahmin, bütçeleme vb.) duyulan ihtiyaç da artıyor.

  1. Yalnız seyahat

İçinde bulunduğumuz farkındalık çağında, çoğu kişi yalnız zaman geçirmenin ve engelsiz büyük dünyaya açılmanın, etkileşimde bulunmanın ve uygun olan her düzeyde arkadaş edinmenin meditatif değerini benimsedi. Yalnız seyahat edenlerin kendilerini rahat hissetmelerini sağlamak için otel personeli ve misafirler arasındaki engeller azaltılıyor, iç tasarım seçimleri de ev rahatlığı uyandırmak için yapılıyor. Bu yaklaşım, yabancı ve yerli turist arasında daha az keskin bir ayrımla birlikte, bir otel topluluğu hissini teşvik ediyor.

  1. Sürdürülebilirlik

Hem güncel hem de son yıllara damgasını vuran “sürdürülebilirlik” konaklama sektöründe de bir kez daha yerini alıyor. Tek kullanımlık plastiklerden kaçınmanın doğal bir uzantısı, isteğe bağlı makbuzlar sayesinde gereksiz kağıt tüketimini ortadan kaldırma ve gıda israfını azaltma, daha geniş kapsamlı etik ve çevresel hususlar, konaklama yönetimi düzeyinde alınan kararları şekillendiriyor. Bu, basit çevre dostu anahtarları, organik malzemelerden üretilmiş çarşafların seçilmesini ve akıllı ampullerle enerji tüketiminin azaltılmasını vb. içeriyor. Vejetaryen ve vegan seçenekler de iyi bilinen çevresel avantajları barındırıyor.

  1. Sanal ve artırılmış gerçeklik 

Görsel olarak çekici içeriğe yönelik yönelimlerden sonra, konaklama endüstrisindeki işletmelerin sanal turlar gibi özelliklerden yararlanmaya çalışması ve tüketicilerin kendilerini hayal etmeleri adına dijital bir ortam yaratması artık olağan görünüyor. Örneğin, restoran ortamının 360 derecelik manzarasını, yeşilliklerle çevrili kafe teraslarını veya otel sahil konumlarını sunan videolar, bu yıl bir işletmeyi öne çıkarmak için sadece basit bir adımı oluşturuyor. 

  1. Daha az seyahat süresi

2020 ve 2021 yılındaki seyahat kısıtlamaları, kalış süresinin yükselmesini kolaylaştırdı. Uluslararası seyahatlerin yeniden açılmasına rağmen havayolu fiyatlarındaki artışlar, COVID-19 testi gereklilikleri ve şu anda yurt dışına çıkmanın getirdiği karmaşık bürokrasi arasında, çoğu kişi yurt dışı seyahatini ya büyük bir aile tatili için çok pahalı ya da geçmişteki hafta sonu tatilleri için uğraşmaya değmeyeceğini düşünüyor. Bu nedenle, bunun yerine kalış eğilimini tercih etmek veya pandemi öncesi seviyelerden çok daha az seyahat etmek tercih edilebiliyor.

Kaç Defa Okundu: 17

Benzer İçerikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir