Prianto Genel Müdürü Levent Özdayı: “Gerçek başarımız, Turkcell markasının bir yazılım üreticisi olarak global pazarda söz sahibi olmasını sağlayabilmek olacak.”
2009 yılında Almanya’nın Münih şehrinde, katma değerli yazılım ürünlerinin bayi kanalı aracılığı ile dağıtımı amacıyla kurulan Prianto, günümüz itibarıyla toplamda 22 ülkede 40’tan fazla yazılım ürününün dağıtımını üstlenen bir seviyeye ulaştı. 2021 son çeyreğinde Türkiye de Prianto Turkey Yazılım Dağıtım A.Ş şirketinin kuruluşu ile Türkiye faaliyetlerine başladı. Prianto Genel Müdürü Levent Özdayı’dan Prianto’nun çalışmalarını ve Turkcell iş birliğinin detaylarını dinledik…
İş birliği içerisinde olduğunuz üreticilere/sağlayıcılara ve tüketicilere nasıl bir katma değer sunuyorsunuz? Bu odakta elde ettiğiniz başarıları dinlemek isteriz…
Katma değerli yazılım distribütörü kimliği ile geleneksel hizmetlerimizin dışında, bayilerimize satış öncesi ve sonrası hizmetlerimiz kapsamında; teknik eğitimler, satış ve pazarlama stratejilerinin beraber planlanması, müşteri toplantılarına bayilerimizi desteklemek amaçlı dahil olma, lisans yenileme süreçlerinde süreç takibi ve benzeri hizmetlerimiz ile destek vermekteyiz. Talep doğrusunda müşterilerinde ihtiyaç analizi, doğru ürün konumlandırılması ve piyasada rekabetçi kalabilmelerini destekleyen tecrübelerimizi aktarmaktayız.
Üreticilerimizin Türkiye pazarında ürünlerinin gerek bayi gerekse tüketiciler tarafında doğru segmentasyonu, pazarlama aktivitelerinin en doğru kanallar aracılığı ile yürütülmesi, marka bilinirliğinin ve kimliğinin en üst seviyede tutulmasına yönelik düzenli faaliyetler planlamaktayız.
Sizce dağıtım hizmeti vermek, sektördeki hangi ihtiyaçlara yanıt veriyor? Prianto’yu bu noktada rakiplerinden ayıran ayrıcalıklar neler?
Herhangi bir ürünün veya hizmetin satışında üreticilerin kanal gücünü yanlarına alabilmesi çok yüksek değere sahip. Ürünlerin global pazarlara ulaşabilmesinde saha yaygınlığını bayi ağı ile oluşturuyor olmak ne kadar değerli ise doğru dağıtıcılar aracılığıyla bu kanalı yönetiyor olmak da bir o kadar önem kazanıyor. Dağıtıcı eski modelde sadece lojistik ve finansal seviyede varken, geldiğimiz noktada üreticilerin ve bayilerin gereksinim duyduğu katma değerli dağıtım modelinde satışı destekleyici ve satış sonrası memnuniyeti artırıcı faaliyetlere gereksinim doğuyor.
Prianto tam olarak bu noktada, bayilerine ve üreticilerine uluslararası uzman kadrosu ile dijital ortamlarda ve sahada farklılık yaratıyor.
Turkcell ile yeni bir iş ortaklığına imza attınız. Süreç nasıl gelişti
Sürecin başlangıcı Turkcell’in üreticisi olduğu değerli ürünlerini kanal aracılığı ile yaygın satışa sunma arzusu ile başladı. Turkcell DBS yönetim ekibi, sektör genelinde yapmış oldukları araştırmalar sonucu, öncelikle Türkiye pazarında ve ikinci aşamada global arenada Prianto Turkey ekibinin iş birlikteliğine olan ilgilerini bizimle paylaştıklarında, oldukça uzun süren teknik ve strateji görüşmeleri sonrası bu birlikteliğin her iki taraf için olan artılarını değerlendirerek süreci bugüne getirdik.
Bu iş birliği ile neleri başarmayı hedefliyorsunuz?
Öncelikli olarak devir alınması gereken bir bayrak mevcut. DBS ekibinin günümüze kadar gerçekleştirmiş olduğu başarılı yaygınlaşma çalışmalarını biz ve bayi kanalımız aracılığı ile bir üst seviyeye taşımak amacındayız.
Gerçek başarımız, Turkcell markasının bir yazılım üreticisi olarak global pazarda söz sahibi olmasını sağlayabilmek olacaktır. Hali hazırda diğer ülke müdürlerimiz ile yaptığımız toplantılarda bizlerin yaşadığı heyecanı onların da paylaşmakta olduğunu gözlemliyoruz. 2023 yılında devreye girecek Prianto MarketPlace aracılığı ile umarız yerli markamızı hizmet verdiğimiz tüm ülkelere taşıyabileceğiz.
Kaç Defa Okundu: 19