Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Güzellik & Sağlık kategorisi Lideri Natali Kasap ve Vaseline Türkiye Marka Müdürü Telma Baloğlu ile, Unilever’in güzellik dünyasındaki vizyonunu ve 150 yıllık Vaseline markasının yeni inovasyonu olan Gluta-Hya losyonlarını konuştuk.
Unilever sağlık ve güzellik markalarının kategorideki misyonu nedir? Ve bu misyonu gerçekleştirmek için hangi stratejileri izliyorsunuz?
Natali Kasap: Öncelikle tüketici iç görüsünü merkezine alan işleri hayata geçirmeye çalışıyoruz. Güzellik ve sağlık kategorisi vizyonu dediğimizde üç temel prensibimiz var. Bunlardan ilki; amaç odaklı kampanyaları hayata geçirmek. Elidor ve Clear markamızda geçtiğimiz yıllarda çok başarılı işlere imza attık. Ebrar Karakurt’la birlikte genç kadınları destekleyen bir kampanyamız olmuştu. Yine Clear markamızda Türkiye Ampute Milli Futbol Takımımı sponsorluğumuz oldu. Dolayısıyla amacı olan ve topluma katkı sağlayan işler her zaman bizim hayatımızda yer almaya devam edecek.
İkinci olarak, bilime dayalı inovasyonları hayata geçirmeye çalışıyoruz. Yakın zamanda lansmanını gerçekleştirdiğimiz, Vaseline Gluta-Hya Serum Etkili Losyonlarımızın yanı sıra saç bakım kategorimiz de yine markalarımızla keratin ve kolajen blend olmak üzere aslında çok fazla sayıda başarılı işlerimiz var. Her sene bu tarz inovatif ürünleri hayata geçiriyoruz.
Son olarak da arzu edilen markalar yaratmayı hedefliyoruz. Bu sadece bildiğiniz gibi inovasyonla sınırlı kalmıyor. Her anlamda tüketiciye ulaşan, her adımda görürlük sağlayan projeler kurguluyoruz. Kampanyalarımızda markete gittiğinizde gördüğünüz ambalaj ve görsel dünyasından, reklam filmine kadar tüketicinin ilgisini çeken içerikler üretiyoruz ve günün sonunda arzu edilen marka kimlikleri oluşturmaya gayret ediyoruz.
Güzellik ve sağlık dünyasındaki en son global trendler nelerdir? Unilever olarak bunu ne kadar takip ediyorsunuz?
Natali Kasap: Tüketici dediğinizde aslında bu trendler çok hızlı bir şekilde değişim gösteriyor ve sizin de buna o hızla adapte olmanız gerekiyor. Ama birkaç senedir ön planda olan birkaç trendden bahsetmem gerekirse, ilki cilt bakımı trendleri olur. Özellikle bu cilt bakımı dememin sebebi aslında farklı sektörlere de yön verebilen trendler olması. Örneğin, bildiğiniz gibi hayatımızda uzun yıllardır Hyalüronik Asit trendi var. Biz de çok yakın zamanda Elidor’da Kolajen Blend serisini hayata geçirdik. İçerisinde Hyalüronik Asit, niasinamid gibi cilt bakım rutinlerinden öne çıkan içerikler yer alıyor. Yine yakın zamanda Clear markamızda Hyalüron Nem Terapisi Serisini tanıttık. Bir diğer önemli nokta ise artık tüketicilerin evde kendilerinin uygulayabileceği metotlara yönelmesi. Örneklemek gerekirse, bugün kuaförlere gittiğimizde yaptırdığınız keratin bakımı denilen aslında bir uygulama var. Biz de bu trendi artık evde uygulanabilecek şekle getirerek Elidor keratin bakım serisini aslında hayata geçirdik. Kısacası, hem tüketicilerin isteklerini hem de farklı pazarlardan gördüklerimizi kategoriye yansıtmaya çalışıyoruz.
Tüketicilerin güzellik ve sağlık trendlerine yönelik beklentileri nasıl değişti? Unilever olarak buna nasıl uyum sağlıyorsunuz?
Natali Kasap: Unilever olarak, toplamda 190 farklı ülkede operasyonlarımızı gerçekleştiriyoruz. Dolayısıyla bu bize aslında çok zengin bir içgörü sağlıyor. Her ülkeden farklı tüketicilerin beklentilerini dinleyerek AR-GE merkezlerimizde buna özel inovasyonarı hayata geçiriyoruz. Birkaç örnek vermek gerekirse; 10 sene önce yaptığımız bir tüketici araştırmamızı, geçtiğimiz yıl tekrarladık ve gördük ki saç bakım pazarında artık tüketiciler neredeyse 2.5 kat daha fazla duş sonrası ürünleri kullanıyorlar. Duş sonrası ürünleri ne demek? Eskiden 10 sene öncesinde sadece şampuan ve saç kremi kullanırken bugün artık daha sıvı saç kremleri, yağlar, şekillendirici kremler gibi duş sonrası ürünlere de önem veriyorlar. Yani her 100 evden 20’sinde artık bu ürünler bulunuyor. Vücut bakımdan da bir örnek verebilirim. Yıllar öncesinde vücut bakımda sadece kavanoz kremler uygulanırdı bakım olarak. Ama bugün artık losyonlar, hatta serum losyon dediğimiz formatlar var. Bu da aslında tüketicilerin değişen trendlerini ve beklentilerini gösteriyor. Biz de bunlara uyum sağlamaya çalışıyoruz.
Saç bakım pazarında yıllardır liderliği koruyorsunuz. Vücut bakım pazarında Unilever olarak neler planlıyorsunuz?
Natali Kasap: Sizin de belirttiğiniz gibi saç bakım kategorisinde Unilever olarak aslında 1* numaralı şirketiz. Buradaki bilgilerimizi, tecrübelerimizi vücut bakım kategorisine de elbette yansıtacağız. Şunu gururla söylemek isterim ki Vaseline çok köklü bir marka. Dünya’da 150 yılı aşkın bir geçmişi var. Türkiye’ye baktığınızda da neredeyse kategoriye adını veren bir marka. Nemlendirici Jel dediğimiz ürün aslında Vaseline’in kalbini oluşturuyor. Biz bu yıl itibariyle, Gluta-Hya Serum Etkili Losyonlarımızla inovatif bir formatı ilk defa Türkiye’de tüketicilerle tanıştırdık. İlerleyen yıllarda da benzer şekilde farklı formatları ülkemize getiriyor olacağız.
Vaseline olarak uzun zaman sonra ortaya çıkardığınız inovasyonunuz Gluta-Hya serum etkili losyon ailesinden ve bunun arkasındaki inovasyondan bahsedebilir misiniz?
Telma Baloğlu: Vaseline Gluta-Hya Serum Etkili Losyonlar aslında ismindeki gibi serum etkili oluşuyla ayrışıyor. Çünkü sürüldüğü anda emiliyor ve ciltte kesinlikle yağlı ve yapışkan bir his bırakmıyor. Gluta ve Hya; GlutaGlow teknolojisi ve Hyalüronik Asidi temsil ediyor. GlutaGlow ise Unilever patentli bir teknoloji. Glutatyon benzeri çalışan, C vitamininden çok daha güçlü bir aydınlatıcı. Dolayısıyla cildin çok daha aydınlık ve parlak görünmesini sağlıyor. Hyalüronik Asit ise cildi derinlemesine nemlendiriyor. Dolayısıyla çok güçlü bir birleşim ortaya çıkıyor.
Gluta-Hya’nın Türkiye’ye getirdiğiniz iki losyonu arasındaki farklar nelerdir? Ne için kullanılıyor bu losyonlar?
Telma Baloğlu: İki farklı varyantımız bulunuyor. Bunlardan ilki Canlandırıcı Parlaklık, diğeri ise Koyu Leke Karşıtı ve Aydınlatıcı. Canlandırıcı parlaklık, ışıltısını kaybetmiş ciltler için uygun bir seçenek oluyor. Ek olarak içerisinde niasinamid de barındırıyor. Dolayısıyla 5 günde daha aydınlık bir cilt görünümü sağlıyor. Diğer varyantımız ise leke problemi olan tüketicilere hitap ediyor. Formülasyonunda pro-retinol barındırıyor. Dolayısıyla 5 günde koyu leke görünümünü azaltıyor.
Vaseline olarak 24 Temmuz Perşembe akşamı The Peninsula Hotel’de çok etkileyici bir gece tasarladınız. Bu gece misafirleriniz için hangi deneyimleri planladınız?
Telma Baloğlu: Ürünlerin içeriklerini ön plana çıkarttığımız bir gece üzerine çalıştık. Aydınlanma zamanı diyerek bütün konsepti bunun etrafında kurduk. Etkinlik alanını ikiye ayırdık. Bir tarafta canlandırıcı parlaklık varyantı, diğer tarafta koyu leke karşıtı ve aydınlatıcıyla yer aldık. Testler hazırladık. Böylece katılımcılar direkt ürünü o anda deneyip etkisini görme şansı elde etti. Harika dönüşler ve yorumlar aldık. Bu vesileyle herkese artık Vaseline Gluta-Hya’yla aydınlanma zamanı diyoruz.